مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

حمله نهنگ بیت‌کوین به اتریوم! آمریکا آلت‌کوین‌های معروف را سرکوب خواهد کرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت مایکرو‌استراتژی (MicroStrategy) که این شرکت را به یکی از بزر‌گ‌ترین دارندگان ذخایر بیت کوین تبدیل کرده، با اظهارات جدید خود دوباره در سرخط خبرها قرار گرفته است. وی این بار به جای بیت کوین به صحبت در مورد آلتکوین‌ها پرداخته است.

در اظهارات اخیر خود، سیلور آینده‌ای را ترسیم کرده که در آن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با آلت‌کوین‌های پیشرو مانند اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) با سخت‌گیری بیشتری برخورد خواهد کرد.

او به جرأت ادعا کرده که SEC همه درخواست‌های مربوط به صندوق‌های ETF اسپات اتریوم را رد خواهد کرد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

وی همچنین پیش‌بینی می‌کند که SEC این آلت‌کوین‌ها را مجدداً به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی خواهد نمود. این تغییر مقررات به طور قابل توجهی بر نحوه معامله و نگرش مؤسسات به این آلتکوین‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

اظهارات اخیر سیلور در برهه‌ای حساس که SEC در حال بررسی اعطای مجوز به صندوق‌های ETF اسپات اتریوم است، بیان شده‌اند. این آژانس تصمیم نهایی خود را در مورد این محصولات مالی، در ۲۳ و ۲۴ ماه می منتشر خواهد کرد.

لازم است به یادآوری است که سیلور یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین است و رگه‌هایی از سوگیری هم می‌تواند در اظهارات وی وجود داشته باشد. با این حال، نگاهی به تاریخچه عملکرد اخیر SEC نشان می‌دهد که احتمال درست بودن پیش‌بینی‌های وی بسیار بالا است.

اظهارات سیلور بحث‌های زیادی را در جامعه آلتکوین‌ها ایجاد کرده است. برخی از تأثیر دومینووار می‌ترسند؛ زیرا سرکوب بالقوه اتریوم توسط SEC بر کل بازار آلتکوین‌ها تأثیر خواهد داشت.

برخی دیگر خوش‌بین هستند و معتقدند تمرکز SEC بر روی اوراق بهادار ثبت نشده‌ای است که در قالب آلت‌کوین فعالیت می‌کنند و نگرانی بابت ارزهای دیجیتال معروفی مانند اتریوم یا کاردانو وجود ندارد.

هفته‌های آینده در تعیین اعتبار پیش‌بینی‌های سیلور بسیار مهم خواهد بود. تصمیم SEC در مورد محصولات اتریوم تا حد زیادی رویکرد آینده این آژانس را مشخص خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بیت‌کوینیست