مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

در رالی‌های صعودی اخیر شاهد اوج‌گیری دوباره میم‌‌ کوین‌ها به رهبری توکن‌‌هایی مانند دوج کوین، شیبا اینو، پپه و میم کوین‌های سولانا مانند بونک بوده‌ایم. این جهش‌های قیمتی باعث شده تا بسیاری گمان کنند که فصل جدیدی از رشد دیوانه‌وار آن‌ها آغاز شده است. بهترین کار در این زمان، کنترل احساس فومو (FOMO) و بررسی میم‌ کوین‌های مستعد رشد با بهره‌گیری از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها خواهد بود.

یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی بهترین میم کوین‌ها، استفاده از ابزارهای معتبر تحلیل ارزهای دیجیتال است. این داده‌ها و ابزارهای تحلیلی به شما کمک می‌کنند تا ترندهای برتر ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی‌هایی با دقت بالا، ارزش بازار پروژه‌های خاص، حجم معاملات، تعداد هولدرها، ارزش کل قفل‌شده (TVL) و موارد دیگر را رصد و بررسی کنید.

هنگامی که یک میم کوین جدید پیدا می‌کنید که پتانسیل بالایی برای رشد دارد، مهم است که آن را از دیدگاه‌های مختلف تجزیه وتحلیل کنید. در این مقاله به بررسی ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین‌ ها و نکات مهمی در این‌باره خواهیم پرداخت تا بتوانید به‌شکلی موفقیت‌آمیز از فرصت‌های رشد آن‌ها بهره‌مند‌ شوید و بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ را خود پیدا کنید.

چگونه بهترین میم کوین‌ها را زودتر شناسایی کنیم؟

در چرخه‌های اخیر بازار شاهد راه‌اندازی تعداد زیادی میم‌ کوین جدید به امید تبدیل‌شدن به دوج کوین، شیبا اینو یا پپه بعدی هستیم. بااین‌حال، با توجه به روند سریع در فضای میم‌ کوین‌ها، ممکن است یافتن توکن‌های جدید دشوار باشد. بیشتر افراد، زمانی نام میم کوین‌های جدید را می‌شنوند که رشد‌ خارق‌العاده‌ای کرده‌اند و از آن زمان به بعد، تکرار این سودهای کلان دشوار خواهد بود. 

اهمیت کشف زود هنگام میم‌ کوین‌های آینده‌دار برای به حداکثر رساندن بازده سرمایه‌گذاری، حیاتی است. با افزایش محبوبیت این ارزهای دیجیتال، ارزش آنها می‌تواند به سرعت افزایش یابد و اغلب منجر به سود قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران اولیه می‌شود.

چگونه بهترین میم کوین‌ها را زودتر شناسایی کنیم؟
برای یافتن میم کوین‌ها قبل از محبوب‌شدن، مهم است که تحقیقات کاملی در مورد تیم توسعه، استخرهای نقدینگی و جامعه حامیان آن انجام دهید. 

همچنین، قرارگرفتن در میان اولین کسانی که پتانسیل بالقوه میم کوین‌ها را شناسایی می‌کند، به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به یک جامعه پویا و شاداب را می‌دهد که فرصت‌هایی را برای شبکه‌سازی و یادگیری از علاقه‌مندان دیگر ارائه می‌دهد.

در ادامه راه‌هایی را در مورد یافتن میم‌کوین‌های آینده‌دار در مراحل اولیه معرفی می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا یاد بگیریم که چگونه بهترین میم کوین‌ها را زودتر شناسایی کنیم:

با جوامع آنلاین ارزهای دیجیتال تعامل داشته باشید

جوامع ارز دیجیتال، منابع عالی برای کشف میم کوین‌های جدید هستند. پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد، تلگرام و رِدیت میزبان انجمن‌های متعددی هستند که به بحث در مورد ارزهای دیجیتال، از جمله پروژه‌های جدید، روندهای بازار و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، می‌پردازند.

گروه‌های کریپتویی در دیسکورد
گروه‌های کریپتویی در دیسکورد به شما این امکان را می‌دهند تا با افراد دیگری که علایق کریپتویی مشابه شما دارند، ارتباط برقرار کنید.

مشارکت فعال در این جوامع می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد میم کوین‌های امیدوارکننده که آماده رشد انفجاری می‌شوند، ارائه دهد. فهرست بهترین میم کوین های انفجاری سال ۲۰۲۴ را از لینک مرتبط می‌توانید مشاهده کنید.

روندهای رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک تاک نقش مهمی در اکوسیستم میم کوین‌ها ایفا می‌کنند. بسیاری از این ارزهای دیجیتال از طریق روند بازاریابی ویروسی رسانه‌های اجتماعی، به شهرت می‌رسند و این پلتفرم‌ها را برای کشف میم‌ کوین‌های جدید، ارزشمند می‌سازند.

نظارت منظم بر هشتگ‌های پرطرفدار مرتبط با ارزهای دیجیتال، می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد میم کوین‌هایی ارائه دهد که در حال محبوب شدن هستند.

پیش‌فروش‌های مستعد را کاوش کنید

پیش‌فروش ارزهای دیجیتال یا عرضه اولیه سکه (ICO) رویدادهای جمع‌آوری سرمایه هستند که در آن ارزهای دیجیتال جدید، معرفی می‌شوند. شرکت در پیش‌فروش میم کوین‌ها می‌تواند دسترسی زودهنگام به این دارایی‌ها را، اغلب با قیمت‌های مطلوب و بسیار ارزان، فراهم کند.

میم‌ کوین‌هایی با جذب سرمایه قابل توجه و از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشهور، می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل نهفته و بالقوه آن پروژه باشد. با این حال، این رویکرد دارای ریسک قابل توجهی است، زیرا بسیاری از پروژه‌های عرضه اولیه ممکن است موفق نباشند یا به طور بالقوه تقلبی باشند. انجام تحقیقات کامل در مورد پروژه پیش‌فروش شده، تیم و نقشه راه آن، قبل از سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

از تجمیع‌کننده‌های بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید

تجمیع‌کننده‌های بازار ارز دیجیتال مانند کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و کوین گکو (CoinGecko) اطلاعات گسترده‌ای از بازار کریپتو ارائه می‌کنند، از جمله ارزهای دیجیتال پرطرفدار، ارزش بازار و حجم معاملات. این پلتفرم‌ها ابزارهای ضروری برای شناسایی میم کوین‌هایی هستند که در بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین کدام‌اند؟

برای پیدا کردن میم کوین‌ها و تجزیه و تحلیل پتانسیل آنها، بهتر است که برخی از ابزارها را بکار بگیرید. درواقع، هنگام ارزیابی ارزهای دیجیتال، بررسی فعالیت درون‌زنجیره‌ای یا آنچین (On-Chain) آنها بسیار مهم است.

اکثر میم کوین‌های جدید در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز فهرست نشده‌اند، بنابراین نظارت بر فعالیت دارندگان توکن و استخرهای نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز بسیار مهم است.

در اینجا ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها وجود دارد که اگر می‌خواهید میم کوین آینده‌دار بعدی را پیدا کنید، باید با آن‌ها آشنا شوید:

  • اتراسکن
  • دکس تولز
  • دی‌بَنک
  • دون آنالیتیکس

اتراسکن

اتراسکن (Etherscan)، محبوب‌ترین اکسپلورر بلاک چین اتریوم است و دلیل این جایگاه هم مشخص است. این پلتفرم یک نمای جامع از تمام فعالیت‌های بلاک چین اتریوم ارائه می‌دهد و در صورت استفاده صحیح می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی باشد. در ادامه مهم‌ترین اطلاعاتی که برای ارزیابی یک میم کوین، توسط اتراسکن می‌توانید بدست آورید را شرح می‌دهیم:

اتراسکن
نمایی از صفحه اصلی پلتفرم اتراسکن
  • می‌توانید از اتراسکن برای بررسی فعالیت بزرگترین دارندگان توکن یا کیف پول متعلق به تیم پروژه استفاده کنید. اگر موجودی این کیف پول‌ها درحال افزایش است و قیمت آن میم کوین رشد آنچنانی نکرده است، می‌تواند نشان‌دهنده صعود بالقوه در آینده باشد. همچنین اگر آنها در حال فروش توکن هستند، احتمالاً زمان خوبی برای خرید آن میم کوین نیست.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های عالی اتراسکن این است که به شما امکان می‌دهد به سرعت بررسی کنید که چند کیف پول در شبکه، دارای آن میم کوین هستند. این یک راه خوب برای ارزیابی سریع شرایطی است که آیا میم کوین در حال به دست آوردن محبوبیت است یا اینکه قبلاً به اوج خود رسیده است.
  • اتراسکن به کاربران این امکان را می‌دهد که کد منبع هر قرارداد هوشمند اتریوم را مشاهده کنند و همچنین تمام تراکنش‌ها و رویدادهای مرتبط با قرارداد را ردیابی کنند. این می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد هر گونه خطر امنیتی بالقوه ارائه دهد.
  • اتراسکن همچنین به کاربران امکان می‌دهد قیمت، حجم و ارزش بازار هر توکن ERC-20 از جمله میم‌ کوین‌هایی را که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند، ردیابی کنند.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید یک میم کوین را تحلیل کنید که در بلاک چین اتریوم نیست، ابزارهای زیادی در بازار از جمله ردیاب‌های کیف پول ارزدیجیتال وجود دارد. به عنوان مثال، بی‌اس‌سی اسکن (BscScan) یک کاوشگر خوب برای شبکه بایننس اسمارت چین است و سول اسکن (Solscan) نیز یک گزینه ایده‌آل برای بررسی فعالیت‌ها در بلاک چین سولانا است.

دکس تولز

دکس تولز (DEXTools)، یک پلتفرم کاربرپسند است که به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را دنبال و ارزیابی کنید. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد محبوب‌ترین جفت‌های معاملاتی، بهترین عملکردهای روز و موارد دیگر را کشف کنید.

دکس تولز
نمایی از صفحه اصلی پلتفرم دکس تولز

با استفاده از دکس تولز، می‌توانید به لیستی جامع از تمام استخرهای نقدینگی مرتبط با هر میم کوینی که علاقه شما را برانگیخته است دسترسی داشته باشید. این پلتفرم به عنوان یک ابزار ارزشمند برای ارزیابی شرایط بازار یک ارز دیجیتال که در حال بررسی دقیق آن هستید، ارائه بینش در مورد حجم معاملات آن، ارائه دهندگان عمده نقدینگی و موارد دیگر عمل می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی دکس تولز به شرح زیر است:

  • دکس تولز داده‌های بازار را در زمان واقعی برای مجموعه گسترده‌ای از دکس‌ها و توکن‌ها از جمله قیمت، حجم و نقدینگی ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند به تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد معاملات کمک کند، به‌ویژه زمانی که با میم کوین‌ها سروکار دارید.
  • دکس تولز انواع ابزارهای تکنیکال در چارت مانند نمودار کندل‌استیک، ابزار ترسیم و انواع اندیکاتورها را ارائه می‌دهد. این ابزارها را می‌توان برای مطالعه روند بازار و فرصت‌های معاملاتی، مورد استفاده قرار داد.
  • کاربران می‌توانند فعالیت‌ کیف پول‌های بزرگ که اغلب متعلق به نهنگ‌های بازار کریپتو هستند را در دکس تولز مشاهده و نظارت کنند. این داده‌ٰها می‌توانند به شناسایی تغییرات احتمالی بازار و دوری از طرح‌های پامپ و دامپ کمک کند.
  • دکس تولز به کاربران اجازه می‌دهد تا هشدارها و اعلان‌هایی را برای رویدادهای خاص مانند تغییرات قیمت، لیکویید‌شدن‌ها و خرید و فروش سنگین توکن‌ها ایجاد کنند.

دی‌بَنک

دی‌بَنک (DeBank)، پلتفرمی است که یک ردیاب پورتفولیو دیفای را ارائه می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا توکن‌هایی را که یک کیف پول خاص نگه می‌دارد و تمام تراکنش‌های آن را مشاهده کنید.

دی‌بَنک
نمایی از صفحه اصلی پلتفرم دی‌بَنک

اگر می‌پرسید چگونه می‌توانید میم کوین جدید آماده انفجار قیمت را پیدا کنید، یکی از بهترین راه‌های انجام این کار، ردیابی فعالیت آدرس‌های «پول هوشمند» است که در گذشته حرکت‌های بسیار سودآوری انجام داده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که میم کوین‌هایی را که در گذشته افزایش قیمت زیادی داشته‌اند، بررسی کنید و آدرس‌هایی را پیدا کنید که آنها را زودتر خریداری کرده‌اند. می‌توانید این آدرس‌ها را در دی‌بانک بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها میم کوین جدیدی می‌خرند یا خیر. 

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دی‌بانک ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دی‌بنک یک داشبورد جامع دیفای ارائه می‌کند که به کاربران امکان ارزیابی دارایی‌های دیجیتال، از جمله موجودی توکن‌ها، وضعیت استیکینگ و غیره را ارائه می‌دهد.
  • دی‌بانک به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً با هر آدرسی که با ۰x شروع می‌شود، ارتباط برقرار کنند و تعامل یکپارچه در اکوسیستم وب ۳.۰ را به سادگی، امکان‌پذیر می‌کند.
  • دی‌بانک به کاربران امکان می‌دهد چندین آدرس را در یک مجموعه ردیابی کنند که برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند عملکرد پرتفوی‌های مختلف را ردیابی کنند، مفید خواهد بود.
  • همانند دکس‌تولز، دی‌بانک نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا هشدارها و اعلان‌ها را برای رویدادهای خاص، مانند تغییرات قیمت، لیکوییدشدن‌ها یا مبادله پرحجم توکن‌ها تنظیم کنند.

دون آنالیتیکس

دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های درون‌زنجیره‌ای را جستجو کرده و آنها را به صورت تصویری با انواع نمودارهای مختلف نمایش دهند. می‌توانید به داشبوردهای مختلفی در این پلتفرم دسترسی داشته باشید که فعالیت‌های زنجیره‌ای مرتبط با میم کوین‌ها را دنبال می‌کنند. دون آنالیتیکس را می‌توان یکی از بهترین سایت‌ های تحلیل ارز دیجیتال دانست.

دون آنالیتیکس
نمایی از نمودارهای تحلیلی دون آنالیتیکس

با توجه به هر داشبورد، این داده‌ها می‌توانند کاملاً پیچیده باشند، اما می‌توانند به شما برتری ویژه‌ای نسبت به سایر فعالان بازار که به جزئیات توجه ندارند، بدهد.

آشنایی با دون آنالیتیکس برای همه سرمایه‌گذاران کریپتو و نه فقط برای کسانی که به میم کوین علاقه دارند بسیار ارزشمند است. اگر مهارت کار با SQL دارید، می‌توانید حتی از این پلتفرم برای ایجاد داشبورد شخصی خود استفاده کنید. ویژگی‌های کلیدی دون آنالیتیکس عبارتند از:

  • دون آنالیتیکس یک رابط کاربرپسند دارد که شروع کار با آن را آسان می‌کند، حتی اگر با SQL یا فناوری بلاک چین آشنایی نداشته باشید.
  • دون آنالیتیکس، دسترسی به مجموعه‌ای جامع از داده‌های بلاک چین، از جمله تراکنش‌های درون زنجیره‌ای، رویدادهای قرارداد هوشمند و نقل و انتقالات توکن‌ها دسترسی دارد وهمین باعث می‌شود تا درک عمیق‌تری از عملکرد بازار میم کوین‌‌ها ارائه دهد.
  • این پلتفرم دارای جامعه بزرگ و فعالی از کاربران است که با ایجاد و به اشتراک گذاری جستجوها، داشبوردها و سایر محتواها به گسترش آن کمک شایانی می‌کنند. مطمئنا برای پیدا کردن داشبورد مرتبط با میم کوین‌ها، کار سختی نخواهید داشت.

نکات تکمیلی در پیدا کردن بهترین میم کوین‌‌ها

حال که با ابزارهای شناسایی میم کوین‌های مستعد رشد آشنا شدید، بهتر است به نکات تکمیلی پیش از سرمایه‌گذاری در آنها نیز دقت داشته باشید و به توصیه‌های زیر عمل کنید.

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

به دنبال میم کوین‌هایی با جامعه قوی باشید

میم کوین‌ها توسط هیاهوی جامعه ایجاد می‌شوند، بنابراین مهم است که به دنبال توکن‌هایی با جوامع قوی باشید. می‌توانید با نگاه کردن به دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس، فعالیت کانال تلگرام و فعالیت سرور دیسکورد، قدرت جامعه آن میم کوین را ارزیابی کنید.

تحقیق اصولی را فراموش نکنید

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

دریابید که تیم پشت میم کوین چه کسانی هستند، سطح شایستگی آنها و توکنومیک پروژه چگونه است. اگرچه این سؤالات اغلب هنگام تحقیق در مورد میم کوین‌ها اهمیت کمتری دارند، اما همچنان می‌توانند یک برتری ایجاد کنند و به جلوگیری از راگ‌ پول (RugPull) و سوء‌استفاده‌های رایج در این فضا کمک کنند.

ارزیابی قرارداد هوشمند و بررسی توزیع کیف پول‌های آن میم کوین نیز، می‌تواند به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شما کمک کند.

ورود و خروج سرمایه را بررسی کنید

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

زمانی که با ورود سرمایه، یک میم کوین به عنوان رهبر توانسته صعود بزرگی را رقم بزند، اغلب میم‌ کوین‌هایی مشابه با آن ساخته و وارد بازار می‌شوند. برای نمونه، میم‌ کوین‌هایی با الهام از سگ نژاد شیبا به رهبری دوج کوین و شیبا یا توکن‌هایی از نژاد قورباغه به رهبری پپه، مطابق این روند، صعودهای رویایی را رقم زدند.

نقدینگی جدید، اغلب ابتدا به سمت رهبران جذب می‌شود، سپس به سمت توکن‌های کوچکتر در آن جایگاه جریان می‌یابد. از طرف دیگر، می‌توانید به استراتژی چرخشی پرداخته و زیر پرچم یک رهبر اصلی، به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید و کوچک‌تر بپردازید، چرا که میم کوین‌های با ارزش بازار پایین، پتانسیل بیشتری برای رشد انفجاری دارند.

البته این روش، ممکن است به برخی نتایج موفق منجر شود، اما بهتر است به عنوان یک تصمیم بسیار پرریسک در نظر گرفته شود.

به دنبال میم‌ کوین‌هایی با مزیت رقابتی باشید

بررسی ۴ مورد از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین ها

شاید اکثر میم‌ کوین‌ها ارزش و کاربرد خاصی نداشته باشند، اما مزیت رقابتی، عاملی است که یک میم کوین را از سایر میم کوین‌های دیگر متمایز می‌کند و باعث می‌شود تا شانس بالایی برای جلب توجه و جذب افراد جدید داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، برخی از میم کوین‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، مانند داشتن یک دکس داخلی یا یک بازی برای کسب درآمد.

سوالات متداول

چگونه میم کوین‌های جدید را پیدا کنیم؟

میم کوین‌ها را با استفاده از ابزارهای آنلاین و معرفی‌شده در مقاله پیدا کنید، فعالیت و جامعه آن‌ها را بررسی کنید و با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید.

چگونه میم کوین با رشد ۱۰۰ برابری پیدا کنیم؟

هیچ تضمینی برای چنین جست‌وجویی وجود ندارد اما می‌ةوانید در کوین‌های با ارزش بازار کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار، جست‌وجوی خود را آغاز کنید.

بهترین صرافی خارجی برای خرید میم کوین چیست؟

محبوب‌ترین صرافی‌ها KuCoin، Binance، Bybit و MEXC هستند.

چگونه یک میم کوین خوب را تشخیص دهیم؟

فعالیت‌های درون زنجیره‌ای و جامعه یک کوین را برای تشخیص یک میم کوین خوب بررسی کنید.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار سودآور اما پرخطر باشد و به سطح بالایی از تحمل ریسک نیاز دارد. برای یافتن میم کوین‌ها قبل از محبوب شدن، مهم است که تحقیقات کاملی در مورد تیم توسعه، استخرهای نقدینگی و جامعه حامیان آن انجام دهید. 

علاوه بر این، استفاده از ابزارهای شناسایی بهترین میم کوین، مانند اتراسکن، دکس تولز، دی‌بنک و دون آنالیتیکس، می‌توانند بینش‌ ارزشمندی در مورد میم کوین‌های در حال ظهور ارائه دهند.

مانند هر سرمایه‌گذاری دیگر، بسیار مهم است که احتیاط کنید و هرگز بیش از آنچه که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید. بازار کریپتو ثبات زیادی ندارد و میم کوین‌ها ممکن است تحت تأثیر نوسانات شدید قیمت قرار بگیرند.

با این حال، با تحقیقات دقیق و یک استراتژی خوب برنامه‌ریزی شده، سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها به طور بالقوه می‌تواند درآمد غیرفعال و سودهای نجومی را برای شما به ارمغان بیاورد.