مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

آیا پایان صعود سولانا نزدیک است؟ تحلیل الگوی تقاطع مرگ و پیش‌بینی قیمت SOL

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت سولانا (SOL) اخیراً نتوانسته از سطح مقاومت ۱۳۸ دلار عبور کند، سطحی که شکستن آن می‌توانست منجر به صعود قابل‌توجهی شود.

با وجود عملکرد قوی سولانا در سال گذشته، احساسات بازار تغییر کرده و احتمالاً سطح حمایت ۱۲۰ دلار برای مدت طولانی حفظ نخواهد شد. اکنون قیمت سولانا به سطوح بحرانی نزدیک شده که می‌تواند مسیر آینده آن را تغییر دهد.

سولانا در آستانه تشکیل یک الگوی نزولی به نام «تقاطع مرگ» قرار دارد. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که میانگین متحرک ۵۰ روزه به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

در صورت تشکیل این الگو، احتمال پایان روند صعودی ۱۱ ماهه سولانا که از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که طی یک سال گذشته دیدگاه صعودی نسبت به این رمزارز داشتند، نگران‌کننده باشد.death-cross-threatens-solanas-11-month-long-bullish-streak

در حالی که چشم‌انداز کلی سولانا به دلیل احتمال وقوع تقاطع مرگ نزولی به نظر می‌رسد، اندیکاتور مکدی (MACD) در بازه زمانی کوتاه‌تر کاهش شتاب نزولی را نشان می‌دهد.

این شاخص نشان می‌دهد که سولانا ممکن است در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۴ دلار بازگشتی صعودی را تجربه کند که برای سرمایه‌گذاران امیدوار به بهبود قیمت، نشانه مثبتی محسوب می‌شود.

اگر قیمت سولانا بتواند مانند اوایل سپتامبر از سطح ۱۲۴ دلار بهبود یابد، می‌تواند از ضررهای بیشتر جلوگیری کند. شکست این سطح در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد و حتی در صورت شکست، سولانا سطح ۱۲۰ دلار را به عنوان یک حمایت قوی دیگر پیش رو دارد.

قیمت سولانا از ماه مارس بالای سطح ۱۲۰ دلار تثبیت شده و سطح مقاومت ۱۳۸ دلار به عنوان مانعی مهم در مسیر صعود آن محسوب می‌شود.death-cross-threatens-solanas-11-month-long-bullish-streak

عبور از این مقاومت می‌تواند نشان‌دهنده ادامه مسیر صعودی سولانا باشد؛ اما در صورت وقوع تقاطع مرگ، سولانا با فشار فروش شدیدی مواجه خواهد شد و چشم‌انداز صعودی آن به طور کلی تغییر خواهد کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو