مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

عدم استقبال جامعه دیفای از برند اسکای! آیا میکر دوباره به بازار برمی‌گردد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم دیفای اسکای (Sky) در حال بررسی تغییر مجدد نام خود به میکر (Maker) است. اسکای که تنها دو ماه پیش به عنوان بخشی از تغییرات اساسی خود، این نام جدید را انتخاب کرده بود، با بازخوردهای منفی و سردرگمی‌هایی از سوی جامعه مواجه شده است.

بنیان‌گذار اسکای، ران کریستنسن، در تاریخ ۲۱ اکتبر پیشنهادی را در تالار گفت‌وگوی حاکمیتی پلتفرم مطرح کرد که به بررسی امکان بازگشت به برند اصلی، یعنی میکر می‌پردازد.

او به موفقیت‌های اخیر، از جمله راه‌اندازی استیبل‌کوین غیرمتمرکز USDS و معرفی پروتکل اسکای اشاره کرد، اما واکنش‌ها نشان داد که جامعه همچنان به برند میکر علاقه‌مند است.

RamzarzRamzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!

خرید سریع

یکی از مشکلات اصلی این است که جامعه درباره نقش توکن اسکای و برند میکر دچار ابهام شده است. کریستنسن توضیح داد که جامعه دیفای همچنان به برند میکر اعتماد دارد و این برند به عنوان نمادی از ثبات و امنیت در این حوزه شناخته شده است.

در همین راستا، او سه پیشنهاد را مطرح کرد: ادامه استفاده از برند اسکای، بازگشت به برند میکر با هویت اصلی و بازگرداندن توکن MKR به عنوان تنها توکن حاکمیتی، یا بازسازی برند میکر با یک هویت جدید و مدرنیزه کردن آن برای هماهنگی با USDS. قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر ارتباطی با جامعه برگزار شود تا بازخوردها جمع‌آوری گردد و سپس در تاریخ ۴ نوامبر یک نظرسنجی حاکمیتی برای تعیین مسیر آینده پلتفرم برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که پس از تغییر نام به اسکای، جامعه کریپتو نسبت به استیبل‌کوین USDS به دلیل ویژگی فریز (freeze) آن انتقادات زیادی داشت. این انتقادات باعث شد که نگرانی‌هایی درباره غیرمتمرکز بودن این استیبل‌کوین مطرح شود.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت توکن MKR پس از تغییر نام به SKY، حدود ۴۵ درصد کاهش یافت و در حال حاضر با ۳.۵ درصد کاهش دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، به پایین‌ترین قیمت خود از سپتامبر ۲۰۲۳ یعنی ۱,۱۷۸ دلار رسیده است.sky-endgame-community-push-to-rebrand-back-to-mak

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین تلگراف