مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

۱۰ رمزارز پیشرو در اکوسیستم سولانا؛ چرا میم‌کوین‌ها در لیست نیستند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در سال ۲۰۲۴، سولانا و پروژه‌های مبتنی بر آن به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند؛ از جمله دلایل این محبوبیت می‌توان به رشد قیمتی سولانا در پایان سال ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴، جامعه رو به رشد و نوآوری‌ها در این اکوسیستم، اشاره کرد.

در همین راستا، پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، اخیراً ۱۰ پروژه برتر مبتنی بر سولانا، از نظر فعالیت توسعه، را در ۳۰ روز گذشته معرفی کرده است.

سولانا با امتیاز ۱۸۶.۳۳ در رتبه اول قرار دارد، این در حالی است که توکن SOL از اواخر جولای تاکنون با کاهش ۳۰ درصدی قیمت خود مواجه بوده و در حال حاضر در محدوده ۱۲۷ دلار معامله می‌شود.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

پس از سولانا، پروژه ورم‌هول (Wormhole) با امتیاز ۹۰.۵ در رتبه دوم قرار دارد و به‌ عنوان پلی برای اتصال شبکه‌های بلاکچین مختلف مانند سولانا، اتریوم و بایننس اسمارت چین عمل می‌کند.

این پروژه به کاربران امکان انتقال دارایی‌ها و داده‌ها را بدون واسطه متمرکز می‌دهد.

پایت نتورک (Pyth Network) با امتیاز ۶۸ در رتبه سوم قرار دارد و به‌عنوان یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز عمل می‌کند که در آن، چندین ارائه‌دهنده در یک فید داده جمعی مشارکت می‌کنند.

پروژه‌های جیتو (JITO) و نئون (Neon) نیز در میان پنج پروژه برتر قرار دارند. دیگر پروژه‌های مطرح در این فهرست شامل دریفت (Drift)، اورکا (Orca)، هلیوم آی‌او‌تی ( Helium IOT)، هلیوم موبایل (Helium Mobile) و متاپلکس (Metaplex) هستند.

نکته جالب این است که میم‌کوین‌ها، مانند داگ‌ویف‌هت (dogwifhat) و بانک (Bonk)، که در اوایل سال بسیار محبوب بودند، در این فهرست جایی ندارند. با وجود افزایش چشمگیر قیمت این توکن‌ها در آغاز سال، پیشرفت آنها اخیراً متوقف شده است.

توکن ویف با بیش از ۷۰ درصد کاهش از بالاترین سطح تاریخی خود در آوریل، روبه‌رو شده و بانک نیز از اوج تاریخی خود در ماه می، ۶۰ درصد افت کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کریپتو پوتیتو