مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

سولانا با کمک میم‌کوین‌ها اول شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اوایل اکتبر، سولانا (SOL) نیز از کاهش قیمت‌ها مصون نمانده و همچنان در روند نزولی قرار دارد. با این حال، داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که سولانا از نظر عملکرد نسبت به سایر بلاکچین‌ها برتری دارد.

در سال ۲۰۲۴، فعالیت‌های مرتبط با میم‌کوین‌ها به دلیل کارمزدهای پایین و مقیاس‌پذیری بالای سولانا افزایش چشمگیری داشت که این موضوع حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز برتر مانند ریدیوم (Raydium) را بالا برده است.

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که در سپتامبر ۲۰۲۴، بیش از ۳۷۸ هزار توکن جدید در بستر سولانا ایجاد شده است که بیشتر آن‌ها میم‌کوین بوده‌اند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

سولانا به دلیل مقیاس‌پذیری بالا و کارمزدهای پایین، نسبت به اتریوم جذابیت بیشتری برای توسعه‌دهندگان دارد، هرچند مشکلاتی در زمان‌های افزایش بار شبکه رخ می‌دهد. با این حال، سولانا اخیراً بدون مشکل و پایدار عمل کرده است.

یکی از عوامل اصلی افزایش فعالیت میم‌کوین‌ها، پلتفرم پامپ.فان (Pump.fun) بوده که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۳۰۰ توکن از طریق آن راه‌اندازی شده است. البته تنها ۲۵۶ توکن در صرافی غیرمتمرکز ریدیوم فهرست شده‌اند.

طبق گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، سولانا در سه معیار اصلی شامل تعداد خریداران، تراکنش‌ها و آدرس‌های منحصربه‌فرد، فعال‌ترین شبکه محسوب می‌شود.

اما باید توجه داشت که بخشی از این فعالیت‌ها ممکن است ناشی از فعالیت ربات‌ها باشد.

هرچند سولانا در تعداد تراکنش‌ها و کاربران منحصربه‌فرد پیشتاز است، اما از نظر حجم معاملات در مقایسه با اتریوم و پالیگان عقب‌تر است.

اتریوم همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند است و پالیگان نیز به دلیل فعالیت‌های مرتبط با انتخابات آمریکا در بازار پیش‌بینی پالی‌مارکت (Polymarket) حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص داده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بیت کوینیست