اخبار آلتکوین

ویتالیک بوترین ۳۴۱,۰۰۰ دلار میم کوین‌ فروخت؛ هدف چیست؟

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم، در ساعات گذشته میزان ۳۴۱,۰۰۰ دلار از میم کوین‌های خود را به فروش رساند تا از توسعه‌دهندگان پروژه تورنادوکش (TornadoCash) حمایت کند. تورنادوکش، یک پروژه جنجالی در دنیای کریپتو است که با هدف حفظ حریم خصوصی در تراکنش‌ها فعالیت می‌کند و در ماه‌های اخیر تحت فشارهای قانونی قرار گرفته است.

به گزارش میهن بلاکچین، بوترین این اقدام را در راستای پشتیبانی از جامعه توسعه‌دهندگان این پروژه انجام داده است که تحت فشار نهادهای نظارتی قرار دارند. این اقدام او توجه بسیاری از فعالان حوزه کریپتو را به خود جلب کرده و نشان‌دهنده تعهد بوترین به حمایت از پروژه‌هایی است که به افزایش حریم خصوصی کاربران کمک می‌کنند.

فروش گسترده میم‌ کوین‌ها توسط ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به فروش میم کوین‌های خود ادامه می‌دهد و به نظر نمی‌رسد قصد توقف داشته باشد. بر اساس گزارشات پلتفرم اسپات آنچین (Spotonchain)، بوترین تعدادی از میم کوین‌های خود، از جمله مودنگ (MOODENG)، دیجن (DEGEN)، نیرو (NEIRO) و کابوسو (KABOSU) را به همراه استیبل‌ کوین USDT فروخته است. این فروش به میزان ۱۴۰.۶۷ اتریوم (حدود ۲۴۲,۰۰۰ دلار) ارزش دارد و تمامی این رمز ارزها به ETH تبدیل شده‌اند.

داده‌های پلتفرم Spotonchain درباره فروش گسترده ویتالیک بوترین - منبع: پلتفرم Xداده‌های پلتفرم Spotonchain درباره فروش گسترده ویتالیک بوترین - منبع: پلتفرم X
داده‌های پلتفرم Spotonchain درباره فروش گسترده ویتالیک بوترین – منبع: پلتفرم X

با توجه به اینکه بوترین یکی از افراد شناخته‌شده در بازار کریپتو محسوب می‌شود، چنین فروش بزرگی در مدت زمانی کوتاه توسط او توجه بازار را به خود جلب کرده است. این اولین باری نیست که بوترین میم کوین‌های خود را می‌فروشد.

در ماه آگوست (مرداد) نیز او تمامی ۱۷.۱۴۵ میلیارد توکن Neiro خود را به ارزش ۴۴.۵۳ اتریوم فروخت. پس از آن، ارزش این میم کوین ۶۰٪ کاهش یافت و قیمت آن در آن زمان به سطح ۰.۰۱۱ دلار رسید. با توجه به این موضوع، برخی تحلیل‌گران نگران هستند که این فروش گسترده، باعث کاهش قیمت در این میم کوین‌ها نیز شود.

با این حال، گفته می‌شود پس از آنکه بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، امروز ۱۱.۷۶ میلیارد توکن MOODENG را از طریق KyberSwap فروخت و آنها را با ۲۱.۰۳۳ ETH (حدود ۵۰٬۹۰۰ دلار آمریکا) مبادله کرد، قیمت میم کوین MOODENG در شبکه اتریوم بیش از ۲۹۰٪ افزایش یافت و ارزش بازار آن از ۱۱ میلیون دلار فراتر رفته است.

دلایل احتمالی فروش میم‌ کوین‌ها توسط بوترین

گمانه‌زنی‌های مختلفی در بازار وجود دارد که حول محور دلایل این اقدام می‌گردد. پلتفرم اسپات‌ آنچین، اعلام کرده بوترین ۱۰۰ اتریوم، معادل حدود ۲۴۲,۰۰۰ دلار را به کمپین «الکسی و رومن را آزاد کنید» (Free Alexey & Roman) اهدا کرده است. این کمپین با هدف کمک به الکسی پرتسف (Alexey Pertsev) و رومن استورم (Roman Storm)، سازندگان پروژه تورنادوکش، که با چالش‌های قانونی روبرو هستند، راه‌اندازی شده است.

تورنادوکش سرویسی است که به کاربران کمک می‌کند تا تراکنش‌های خود را خصوصی نگه دارند و توسعه‌دهندگان آن به دلیل سواستفاده برخی افراد از این سرویس، تحت فشار قانونی قرار گرفته‌اند. حمایت بوترین از این توسعه‌دهندگان نشان‌دهنده تعهد او به حفظ حریم خصوصی در دنیای کریپتو است.

منبع
CoinPedia