اخبار بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۵: بین ۱۳۵,۰۰۰ تا ۲۸۵,۰۰۰ دلار

نمودار هفتگی قیمت بیت‌ کوین، به‌صورت واضح شکست صعودی الگوی خط روند نزولی را نشان می‌دهد که از ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲)، مانع رشد این دارایی شده بود.

به گزارش میهن بلاکچین، در همین راستا، سینا (Sina)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری 21st Capital، اعلام کرد طبق مدل چندکی (Quantile Model) او قیمت فعلی بیت‌ کوین بین پایین‌ترین محدوده قیمت تثبیتی سال ۲۰۲۵ قرار دارد.

مدل Quantile، سه محدوده قیمتی را برای بیت کوین مشخص می‌کند

سینا، با ارائه مطالعات خود، گستره احتمالی قیمت بیت‌ کوین را با استفاده از مدل رگرسیون چندکی (Quantile Regression Model) طبقه‌بندی کرد و سه منطقه خاص را برای بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۵ مشخص کرد.  رگرسیون چندکی یک حالت توسعه یافته از رگرسیون خطی است که با داده‌های پرت بهتر کار می‌کند.

این تحلیل‌گر اشاره کرد که هر منطقه بیان‌گر محدوده‌های قیمتی و احساسات متفاوت بازار است که با عنوان «سرد»، «گرم» و «داغ» طبقه‌بندی شده‌اند.

مدل Quantile بیت کوین - منبع: Sinaمدل Quantile بیت کوین - منبع: Sina
مدل Quantile بیت کوین – منبع: حساب Sina در پلتفرم X

منطقه «سرد» (پایین‌تر از صدک ۳۳٪) برای سال ۲۰۲۵، بین ۵۵,۰۰۰ دلار تا ۸۵,۰۰۰ دلار قرار دارد که شامل قیمت فعلی بیت کوین نیز می‌شود. این محدوده به عنوان پایین‌ترین قیمت احتمالی بیت‌ کوین مشخص شده و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با تجربه‌ای که هدف بلندمدت آن‌ها بالاتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار است، پوزیشن‌های خود را در این محدوده قرار دهند.

منطقه «گرم» (صدک ۳۳٪ تا ۶۶٪)، بین ۸۵,۰۰۰ دلار تا ۱۳۶,۰۰۰ دلار قرار دارد. سینا اشاره کرد بیشتر سرمایه‌گذاران خرد در طول این طیف قیمتی به بیت‌ کوین توجه خواهند کرد. سرمایه‌گذاران ممکن است به تدریج در این محدوده پوزیشن‌های خود را ایجاد کنند.

منطقه «داغ» (بین صدک ۶۶٪ تا ۹۹٪)، نشان‌دهنده محدوده اوج بیت‌ کوین بین ۱۳۶,۰۰۰ دلار تا ۲۸۵,۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ است. انتظار می‌رود بیت‌ کوین یک‌سوم سال آینده را در این محدوده طی کند.

سینا در ارتباط با هر منطقه گفت:

محدوده‌های صدک ۳۳٪ دقیقاً با انتقال فازهای بیت‌ کوین همخوانی دارد. بیت‌ کوین معمولاً یک‌ سوم از زمان خود را در هر منطقه سپری کرده و سپس به صورت منظم به منطقه دیگر منتقل می‌شود. بیشتر بازارهای خرسی در صدک ۳۳٪ و اکثر بازار‌های صعودی از صدک ۶۶٪ شروع می‌شوند.

سینا افزود قیمت‌ها در منطقه «داغ» با بیشترین نوسانات حرکت خواهند کرد؛ جایی که برداشت سود و پوزیشن‌های اهرم‌دار منجر به بازگشت سریع بازار می‌شود.

بیت‌ کوین برای حفظ قیمت، نیاز به حمایت در سطح ۶۸,۵۰۰ دلار دارد

پلتفرم تحلیل آنچین IntoTheBlock، بر اهمیت تاریخی سطح قیمتی ۶۸,۵۰۰ دلار بیت‌کوین تاکید کرده است. بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۱، بین ۶۸,۰۰۰ دلار تا ۶۹,۰۰۰ دلار به اوج رسید و رکوردهای قیمتی در بازارهای صعودی قبلی را ثبت کرد. داده‌های فعلی، تمرکز بالای فعالیت را در نزدیکی سطوح رکورد قبلی نشان می‌دهد؛ جایی که بیش از ۳۲۰,۰۰۰ آدرس فعال با بیت‌ کوین تعامل داشته‌اند.

آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین - منبع: IntoTheBlockآدرس‌های فعال روزانه بیت کوین - منبع: IntoTheBlock
آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین – منبع: IntoTheBlock

بیش از ۶۸٪ این آدرس‌های فعال، در میانگین قیمتی ۶۸,۵۷۲ دلار در تعامل با بیت کوین بوده‌اند. بنابراین، احتمالا BTC بر اساس علاقه سرمایه‌گذاران و هولدرهای خود، در این منطقه حمایت تشکیل دهد.

با این حال، در زمان نگارش این مطلب، بیت‌ کوین ۱.۸٪ اصلاح روزانه را تجربه کرده و از اوج ۶۹,۵۵۵ دلار به سطح ۶۷,۳۳۰ دلار اصلاح کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم ۴ ساعته - منبع: TradingViewنمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم ۴ ساعته - منبع: TradingView
نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم ۴ ساعته – منبع: TradingView

بر اساس نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم چهار ساعته، این دارایی در سطح میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه حمایت دریافت کرده است که با سطح مقاومت ۶۷,۰۰۰ دلاری همخوانی دارد. در حالی که صعود فوری به بالاتر از ۶۸,۵۰۰ دلار به ادامه‌ حرکت صعودی بیت‌ کوین کمک خواهد کرد، تثبیت قیمت در محدوده فعلی می‌تواند منجر به اصلاح عمیق‌تر در هفته جاری شود.

منبع
CoinTelegraph