اخبار آلتکوین

آغاز توزیع اولین ایردراپ اسکرول و راه‌اندازی توکن SCR؛ کاربران چه اقداماتی انجام دهند؟

در تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان)، درخواست‌های ایردراپ اسکرول به‌طور رسمی باز شده‌اند و کاربران می‌توانند توکن‌های ایردراپ خود را مطالبه کنند. اسکرول، یکی از راهکارهای پیشرو در مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم، رسما اولین ایردراپ خود را برای توزیع ۷٪ از کل عرضه توکن‌های SCR اعلام کرد.

به گزارش میهن بلاکچین، امروز صرافی بایننس، با یک ساعت تاخیر نسبت به زمان اعلام شده، معاملات اسپات توکن اسکرول را آغاز کرد.

راه‌اندازی ایردراپ و توکن SCR

اسکرول، که به‌عنوان پیشگام رول‌آپ‌های دانش صفر (ZKP) برای اتریوم شناخته می‌شود، امروز از راه‌اندازی توکن بومی خود به نام SCR خبر داد.

با معرفی این توکن، اسکرول از جامعه جهانی مشارکت‌کنندگان خود بابت حمایت‌های مداوم آن‌ها قدردانی کرده و قصد دارد فرصت‌هایی را برای مشارکت در آینده غیرمتمرکز اسکرول برای همه افراد در همه‌جا فراهم کند.

توکن SCR به مشارکت‌کنندگان اسکرول از طریق تخصیص‌های طراحی‌شده به‌منظور ایجاد بیشترین تأثیر در خلق فرصت‌هایی برای یک جامعه غیرمتمرکز جهانی توزیع خواهد شد.

اسکرول (SCR) یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که به اتریوم اجازه می‌دهد تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را انجام دهد. این راه حل ظرفیت تراکنش اتریوم را افزایش می‌دهد و در عین حال امنیت را تضمین می‌کند. هدف اسکرول این است که اتریوم را برای افراد بیشتری در دسترس‌تر کند.

اسکرول با استفاده از فناوری zkRollup، چندین تراکنش را در یک اثبات واحد ترکیب می‌کند و آن را به اتریوم می‌فرستد. این امر سربار تراکنش اتریوم را کاهش می‌دهد و تراکنش‌ها را سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌کند.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ایردراپ اسکرول هستند؟

توزیع اولیه SCR شامل ایردراپ برای این افراد است:

  • کسانی که در فعالیت‌های آنچین شرکت کرده‌اند
  • پروژه‌هایی که بر بستر اسکرول ساخته شده‌اند
  • مشارکت‌کنندگان صنعتی (مانند مشارکت‌کنندگان فنی، پژوهشگران دانش صفر، توسعه‌دهندگان متن‌باز، سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی و تأمین‌کنندگان داده‌های آموزشی)
  • سازمان‌دهندگان جامعه جهانی
  • برندگان هکاتون
  • شرکت‌کنندگان Road to DevCon و مترجمان اتریوم

طراحی این ایردراپ اولیه بر اهمیت مشارکت، دخالت و حمایت جامعه اسکرول تأکید دارد.

قیمت توکن SCR چقدر است؟

توکن SCR با قیمت ۱.۴۵ دلار در صرافی بایننس راه‌اندازی شد و در زمان نگارش، با قیمت ۱.۲۵ دلار معامله می‌شود. قیمت این توکن از زمان راه‌اندازی تاکنون بیش از ۱۰٪ کاهش یافته است.

برنامه‌های آتی اسکرول

اسکرول نسل جدیدی از برنامه‌های پاداش‌دهی را معرفی خواهد کرد تا راه‌های جدیدی برای تقویت نوآوری و ارتقاء حمایت از جامعه اسکرول ایجاد کند. Scroll Open، یک برنامه جدید است که برای پاداش‌دهی به خلاق‌ترین، نوآورترین و سریع‌ترین سازندگان در اسکرول طراحی شده و با تخصیص احتمالی به‌اندازه ۱۰۰ میلیون دلار، به ارائه کمک‌های رترو می‌پردازد.

با استفاده از فناوری پیشرفته دانش صفر، اسکرول سریع‌ترین زمان فاینالیتی (Finality) در میان تمامی رول‌آپ‌ها را داراست که این امر به‌عنوان یکی از ارکان اصلی امنیت و تعامل‌پذیری (Interoperability) این پلتفرم عمل می‌کند. این نوآوری، فاینالیتی را از یک موفقیت بزرگ فنی ساده به یک ویژگی حیاتی برای استحکام کل شبکه تبدیل کرده و از این طریق، استفاده از SCR را در اکوسیستم بیشتر قدرت می‌گیرد.

رضا زیدی (Raza Zaidi)، رئیس بخش رشد اسکرول گفت:

راه‌اندازی SCR تجسمی از پیشرفت پروتکل ماست. این توکن هدف دارد تا ضمن تمرکززدایی از طریق حاکمیت، زیرساخت‌های فنی ما را تقویت کند. تعهد ما به یک اکوسیستم کاملاً غیرمتمرکز تضمین می‌کند که SCR نقش مهمی در رشد و استحکام آینده پلتفرم ما ایفا خواهد کرد.

سندی پنگ (Sandy Peng)، یکی از بنیان‌گذاران اسکرول بیان کرد:

مأموریت اسکرول ساخت دنیایی غیرمتمرکز با مقیاس‌پذیری و امنیت بیشتر است. راه‌اندازی SCR یک گام بزرگ در جهت تحقق این هدف است، چراکه به جامعه ما اختیار بیشتری می‌دهد و به خاطر مشارکت‌های آن‌ها، پاداش می‌دهد. با تمرکززدایی از طریق حاکمیت و ایجاد انگیزه برای مشارکت، ما یک اکوسیستم قوی و مقاوم ایجاد می‌کنیم. این راه‌اندازی آغازگر فصلی جدید برای اسکرول است؛ فصلی که جامعه ما پیش‌برنده نوآوری و رشد خواهد بود.

اسکرول به‌عنوان پیشگام رول‌آپ‌های دانش صفر شناخته می‌شود. با استفاده از فاینالیتی سریع و توان عملیاتی بالا، اسکرول در حال ساخت آینده‌ای زنجیره‌ای امن‌تر و در دسترس‌تر برای همه است. مأموریت اسکرول فراهم کردن محیطی آسان برای توسعه‌دهندگان است تا اتریوم را به شکلی مثبت مقیاس دهند.

اسکرول برنامه‌های دیگری را برای ایردراپ فصل بعدی خود نیز اعلام کرده است.

منابع و ارجاعات

صفحه دریافت ایردراپ اسکرول (SCR Claim)

منبع
Crypto News Flash