اخبار بیت کوین

پیش‌بینی ۹ چت‌بات‌ برتر هوش مصنوعی در مورد قیمت بیت کوین پس از انتخابات

با افزایش قدرت گاوها و تغییر احساسات بازار به سمت طمع (Greed)، قیمت بیت‌ کوین به سمت صعودی شدن حرکت کرده و انتخابات پیش‌روی ایالات متحده نیز در این روند تأثیرگذار بوده است. اکنون، تنها دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده و این امر هیجانات زیادی را درباره نام رئیس‌جمهور بعدی و تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال به‌وجود آورده است.

به گزارش میهن بلاکچین، نکته جالب این است که همه نامزدها به نحوی با جامعه کریپتو تعامل داشته‌اند و این موضوع باعث شده بسیاری پیش‌بینی کنند نتیجه انتخابات تأثیر زیادی بر افزایش قیمت بیت‌ کوین نخواهد داشت. با این حال، دونالد ترامپ به طور ویژه‌ای با جامعه کریپتو در تعامل بوده و حتی شرکت World Liberty Financial را راه‌اندازی کرده است. به همین دلیل، برخی معتقدند پیروزی ترامپ باعث افزایش بیشتر قیمت بیت‌ کوین خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط ۹ چت‌بات برتر هوش مصنوعی

ترامپ در پلتفرم پالی‌ مارکت (Polymarket) با تصاحب ۶۰٪ آرا پیشتاز است. با این حال، کامالا هریس در نظرسنجی‌های رسانه‌های اصلی پیشتاز است و این اختلاف باعث سردرگمی کاربران اینترنت شده است. مسئله مهم‌تر این است که ریاست‌جمهوری آن‌ها چه تأثیری بر قیمت بیت‌ کوین و بازار کریپتو خواهد داشت؟

تحلیل‌گران از ۹ چت‌بات برتر هوش مصنوعی خواسته‌اند که پیش‌بینی دقیقی از قیمت بیت‌ کوین در روزهای پس از انتخابات ارائه دهند. چت‌بات‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی Chatgpt، پی (Pi)، جمنای (Gemini) و کو پایلت (Co-Pilot) در این آزمایش شرکت کردند و نتایج جالبی نیز به دست آمد.

از میان این چت‌بات‌ها، هشت مورد پاسخ خود را بر اساس اطلاعاتی که داشتند ارائه دادند، اما چت‌بات Gemini از پاسخ دادن خودداری کرد؛ بنابراین فقط هشت جواب مورد تحلیل قرار گرفت. تحلیل‌گران یک دستورالعمل مشترک به این چت‌بات‌ها ارائه کردند و از آن‌ها خواستند آینده بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را پیش‌بینی کنند.

این آزمایش به منظور پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین پس از پایان انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده انجام شده است. از چت‌بات‌ها به‌عنوان یک متخصص در دنیای بیت‌ کوین و دارایی‌های کریپتو، خواسته شده که قیمت احتمالی بیت‌ کوین را در دو سناریو ارزیابی کنند: اگر دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود یا اگر کامالا هریس ریاست‌جمهوری را به دست بگیرد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط ChatGPT (4, 4o, o1)

چت جی‌پی‌تی، یکی از معروف‌ترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی است و اغلب در پیش‌بینی بازار کریپتو از آن استفاده می‌شود.

در این آزمایش، نسخه ChatGPT 4 پیش‌بینی کرد که عدم قطعیت زیادی در مورد نتیجه انتخابات وجود دارد. با این حال، اگر دونالد ترامپ پیروز شود، ممکن است بازار نوسان‌هایی را تجربه کند و قیمت بیت‌کوین به سطح ۷۵,۰۰۰ دلار افزایش یابد. در مقابل، با پیروزی هریس، قیمت این دارایی می‌تواند در حدود ۷۰,۰۰۰ دلار باقی بماند که نزدیک به سطح فعلی است.

نسخه ChatGPT 4o پیش‌بینی کرد که پیروزی ترامپ می‌تواند قیمت بیت‌ کوین را به ۷۵,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار برساند، این تحلیل پس از بررسی عملکرد دوره قبلی دولت او انجام شد. اما طبق گفته‌های این چت‌بات، پیروزی کامالا هریس، به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر او در زمینه مالیات و مقررات، می‌تواند قیمت را به ۶۰,۰۰۰ تا ۶۵,۰۰۰ دلار کاهش دهد.

در نهایت، نسخه ChatGPT o1 mini تحلیل کرد که پیروزی ترامپ می‌تواند مقررات سخت‌گیرانه‌تری به همراه داشته باشد و رویکرد محافظه‌کارانه او قیمت بیت‌کوین را به ۶۰,۰۰۰ دلار برساند. با این حال، ریاست‌جمهوری کامالا هریس می‌تواند قوانین مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد و با پیروزی او، بازار می‌تواند شاهد افزایش قیمت بیت‌ کوین تا حدود ۸۵,۰۰۰ دلار باشد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط چت‌بات Co-Pilot شرکت مایکروسافت

چت‌بات Co-Pilot، نتیجه انتخابات ایالات متحده را غیرقطعی دانست، اما پیش‌بینی کرد که پیروزی دونالد ترامپ به دلیل مواضع مثبت او نسبت به کریپتو، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را تا ۹۰,۰۰۰ دلار افزایش دهد.

طبق نتایج این چت‌بات، در صورت پیروزی کامالا هریس، قیمت بیت کوین همچنان صعودی باقی خواهد ماند و احتمالاً در محدوده ۷۵,۰۰۰ دلار تثبیت خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط Venice.ai

چت‌بات Venice.ai، پس از تحلیل شرایط سیاسی فعلی و روند بازار، پیش‌بینی کرد پیروزی دونالد ترامپ می‌تواند قیمت بیت‌ کوین را به ۸۵,۰۰۰ تا ۹۰,۰۰۰ دلار برساند. این چت‌بات تاکید کرد که این پیش‌بینی بر اساس مواضع مثبت ترامپ نسبت به بازار کریپتو و برنامه‌های او برای کاهش مقررات است که می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کند.

با این حال، در صورت پیروزی کاملا هریس، قیمت بیت کوین می‌تواند در حدود ۷۵,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار باقی بماند، زیرا ممکن است او تمرکز بیشتری بر تنظیم مقررات مربوط به کریپتو داشته باشد و این امر می‌تواند منجر به از بین رفتن اطمینان سرمایه‌گذاران شود.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط Claude 3 Sonnet

چت‌بات Claude 3 Sonnet نیز پیروزی ترامپ را نتیجه مطلوب‌تری برای آینده بیت‌ کوین دانست. این چت‌بات معتقد است به دلیل مواضع مثبت ترامپ نسبت به کریپتو، با پیروزی او قیمت بیت‌ کوین می‌تواند تا ۸۵,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

با این حال، ممکن است دولت کامالا هریس مقررات سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کند که باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال تا ۶۵,۰۰۰ دلار شود. البته، این چت‌بات تأکید کرد این موضوعات، تنها عوامل مؤثر بر آینده این دارایی دیجیتال نیستند و بسیاری عوامل دیگر نیز می‌تواند بر مسیر قیمت آن تأثیرگذار باشند.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط Le Chat از شرکت Mistral AI

پس از تحلیل تأثیرات رویدادهای سیاسی بر قیمت بیت‌ کوین، چت‌بات Le Chat، معتقد است سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ که شامل حمایت از کسب‌ و کارها و کاهش مقررات است، می‌تواند قیمت بیت‌ کوین را به ۸۵,۰۰۰ دلار برساند.

در مقابل، در صورت پیروزی کامالا هریس، قیمت بیت‌ کوین می‌تواند به آرامی به سطح ۷۵,۰۰۰ دلار افزایش یابد. زیرا او بیشتر بر سیاست‌های اجتماعی و تنظیم مقررات تمرکز دارد. همچنین این چت‌بات اشاره کرد که امکان دارد این نتایج تحت تأثیر عوامل تکنیکال و رویدادهای اقتصادی جهانی متفاوت باشد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌ کوین توسط Pi از Inflection AI

بر اساس تحلیل‌های چت‌بات Pi، در صورت پیروزی ترامپ، قیمت بیت‌ کوین به‌صورت تدریجی به سطح ۷۱,۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. این چت‌بات بر اساس تجربیات گذشته ریاست‌جمهوری ترامپ به این نتیجه رسیده که سیاست‌های اقتصادی او که تورم‌زا تلقی می‌شوند، ممکن است قیمت بیت‌ کوین را افزایش دهد.

با این حال، در صورت پیروزی هریس، قیمت بیت‌ کوین می‌تواند در حدود ۶۷,۵۰۰ دلار باقی بماند. زیرا مواضع کامالا هریس در مورد ارزهای دیجیتال نامشخص است و این مسئله می‌تواند در بازار تردید به وجود آورد.

چه نتیجه‌ای می‌توان از این پیش‌بینی‌ها گرفت؟

به جز Gemini، تمام این چت‌بات‌ها نوعی پیش‌بینی در مورد بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان ارائه دادند و تقریبا همگی به این نتیجه رسیدند که پیروزی دونالد ترامپ می‌تواند به بهبود عملکرد بیت‌ کوین منجر شود.

جالب اینجاست که Chatgpt o1 mini معتقد است پیروزی کامالا هریس می‌تواند تأثیرات مثبت‌تری بر رشد بازار کریپتو داشته باشد و قیمت بیت‌ کوین را به بالاتر از ۸۵,۰۰۰ دلار برساند.

همان‌طور که چت‌بات‌های هوش مصنوعی نظرات متفاوتی درباره نتیجه انتخابات ایالات متحده و تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال دارند، در دنیای واقعی نیز کاربران اینترنت در مورد این موضوع نظرات متفاوتی دارند. با این حال، انتخابات ریاست‌جمهوری یک رویداد مهم اقتصادی است که به هر شکلی به نفع صنعت کریپتو خواهد بود.

مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری بیت‌وایز (Bitwise)، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌ کوین حتی پیش از انتخابات به بالاترین سطوح تاریخی خود خواهد رسید.

بیت‌ کوین در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۶,۹۹۱ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته خود ۱.۶٪ کاهش داشته است.

منبع
CoinGape